Born to be cheap – i mitt arsle!

tele2

Vill bara säga: VARNING!!

Om ni stöter på en Tele2-säljare på stan och han börjar fråga om vilket abonnemang du använder idag, VAR VÄLDIGT FÖRSIKTIG med vad som ingår. I alla fall om du vill skriva på.

Jag har Tele2. Har haft väldigt länge nu. Både när det gäller fast telefoni och mobilen. Detta för att de faktiskt var ganska billiga på den fasta telefonin, och dels för att då fick jag ett s.k. Championabonnemang på mobilen, vilket betyder en fast kostnad på 29 kr i månaden, som man får ringa för. Samtalen kostar 19 öre per minut och uppkopplingsavgiften är 99 öre. Gott så.

Sen springer jag på en försäljare utanför Ö&B i Eskilstuna. Som säger att om jag bara byter till deras nya abonnemng “Snackis” så kommer det att bli ännu billigare. Koster också bara 19 öre per minut, men öppningsavgiften är bara 69 öre. Kanon! Eller…

Vad försäljaren inte berättar är:

  • Det tillkommer en administrativ avgift på 99 kr för att man byter abonnemang.
  • Per automatik så får man TV i mobilen. Gratis första månaden, sedan kostar det 59 kr per månad. Det måste man säga upp själv, annars löper det bara på. På kundtjänsten säger man att detta står i avtalet. Som man naturligtvis kan lusläsa när man står och ska skriva på… eller??
  • Per automatik får man även tjänsten MusicUnlimited. Också gratis första månaden, sedan måste man säga upp den själv om man inte vill pröjsa. Nämnde han heller inget om. Men här dök det faktiskt upp ett sms som talade om att jag hade tjänsten, så jag kunde avsluta den på en gång i alla fall.
  • För att få ringa för billiga 19 öre per minut måste man binda sig i 24 månader. Inget som man blir upplyst om av försäljaren kan jag meddela.
  • Månadsavgiften är 39 kr. MEN DET ÄR EN FAST AVGIFT SOM MAN INTE FÅR RINGA FÖR!!

Är det undra på att man känner sig lurad? Och förbannad! Nu sitter jag med det här skiten i 22 månader till, bara för att jag inte lusläste på en gång och ångrade mig senast två veckor efter tecknandet.

Ska genast säga upp mitt andra mobilabonnemang (som tjejen har) och den fasta telefonin. Skitsamma om det kostar lite mera, men de ska fan inte ha mer pengar än nödvändigt av mig!

Uppdatering: Efter ett nytt samtal med Tele2 så visar det sig att de tydligen, på sin kopia av avtalet, har tydliga kryss i rutorna för tv-tjänsten, musicUnlimited OCH nån jävla backup-tjänst (som de fortfarande inte har tagit betalt för…). Men när jag tittar på min kopia av avtalet så är det väldigt tydligt att dessa rutor inte är ikryssade. Det jävla säljar-svinet har tydligen lagt till dessa tjänster i efterhand!! Antagligen för att kunna få extra provision! Vilket as! Alexander Larsson heter han visst, och han var dum nog att ge mig sitt telefonnummer. Undrar om han fortfarande använder sig av det…???

Om nån från Tele2 läser det här så får ni gärna kontakta mig och säga förlåt, annars kan ni dra åt helvete rent ut sagt!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 reaktioner till “Born to be cheap – i mitt arsle!

Lämna en kommentar