Att prova något nytt

Det verkar som att år 2024 blir året då jag provar nya saker. Eller om det är mars som är månaden då jag testar att slänga mig ut ur min komfortzon? Det är månaden då jag sade till chefen att jag tar på mig uppgiften att hitta vägar att öka trivseln i vår grupp. Jag följde upp detta med att konstatera (återigen till chefen) att jag kommer inte vilja programmera fram till att jag går i pension, och att jag är redo att steppa upp, och till en början i alla fall, ta ett jobb som team-ledare. Jag har aldrig försökt mig på något liknade så jag vet inte hur det kommer funka, men om det fungerar bra så kan det ju vara en språngbräda till andra typer av chefsjobb. Fungerar det inte så kan jag ju alltid återgå till att vara konsult igen.

Båda dessa saker fick väldigt positiv respons, vilket naturligtvis kändes väldigt skönt. Så jag antar att jag kände att jag verkligen var på gång, för helt plötsligt ska jag och Balder (vår bearded collie) börja med agility-träning på onsdagar, med start i morgon och på torsdag ska vi börja träna på hur vi ska uppföra oss i utställningsringen. Den sistnämnda är den som känns lite nervös, men det ska nog gå bra, Balder är duktig och han har varit i utställningsringen tidigare. Det har i och för sig jag också varit, men bara en gång och det var för att vår kompis som var den som faktiskt ställde ut honom, lös med sin frånvaro när det var dags för gruppfinal! Så det var jag som fick springa in i ringen, med fel halsband och fel koppel och definitivt helt utan aning om vad jag skulle göra! Behöver jag tillägga att vi kom sist i den finalen?

När jag ändå är inne på ämnet hund så har vi (jag och sambon) dragit igång spårträning för både Balder och Loke (briard) och börjat träna på att cykla med hundarna. Vad gäller spår så är båda hundarna fantastiskt duktiga så det är riktigt roligt. Dessutom blir de väldigt trötta av det så det blir oftast en väldigt lugn resten av dagen. 🙂

Till sist så har jag även fått för mig att göra något nytt för mig själv, nämligen (och det här är verkligen utanför zonen!) att signa upp mig på en kurs i kreativt skrivande! Fast egentligen så är det kanske inte så konstigt, jag har bloggat ganska länge och jag skriver och recenserar för crannk.com (som jag är medgrundare av), och jag känner att när jag lyckas med en text, som oftast då brukar vara personlig, och låter texten få ta lite tid att utvecklas, ja då är det riktigt roligt. Vem vet? Det kanske är inkörsporten till något helt annat så jag kan slippa IT-branschen helt och hållet?

Nu ska jag ut och springa lite! Vi hörs!

Lämna en kommentar