Nu jävlar i min låda är det helg!

Helgen närmar sig med full fart! Och full fart kommer det bli också! Hade inte tänkt att spana in någon brasa i år (heller!), utan jag ska hem och börja skyffla igen diket vi grävt för att byta avloppsrören. Jo, det är sant, vi är klara med rören!

Hinner jag tänkte jag även sticka ut och springa. Det får i så fall bli en liten runda, ska ut i morgon också. Men det vore skönt och få in ett pass till under april. Sedan är det ju fredag, och helgen inleds. Helger = min tid att laga maten. Så jag måste ju koka ihop något. Gulaschsoppa kan det bli, och till det, ett gott vin.

Lördagen inleds med ett långt pass! Förhoppningsvis landar jag på 15 – 20 kilometer. Efter det, kanske en bastu och en skön dusch (!), JA JAG FÅR DUSCHA HEMMA NU!! 🙂 Och NEJ!, jag tänker INTE gå i nåt jävla tåg! Det får de ha för sig själva.

Klockan 14 är det dags att vara inne på Harrys i Eskilstuna. Ska prova DJ-utrustningen de har där! Ska bli kanonkul! Anledningen är att undertecknad kommer vara DJ i rockbaren fredagen den 7:e maj, då Blaze Bayley (ex. Iron Maiden) kommer att lira! Hur stort som helst!

Efter att ha testat utrustningen så drar jag vidare till en guddotter som fyller år. Lite kaffe och tårta. Kör hårt där i ett par, tre timmar och sedan vidare till nästa guddotter som OCKSÅ fyller år, fast hon fyller 20, så det är ju lite viktigt att vara där. Lite mat, lite vin, väldigt trevligt!

Det var lördag. Söndag… bussen in till aikido-tränigen, träna två timmar och sedan försöker jag springa hem tänkte jag. Men sedan är det nog slut på det roliga och det blir dags att ta tag i spaden igen och börja jobba med återställningen av både vår och grannens tomt.

Tror jag kommer sova gott på söndagskvällen… eller vad tror du? 🙂

 Andra som skriver om: , , , , , , , , , ,

Lämna en kommentar